photo hlava1.jpg photo Hlava2.jpg photo Hlava3.jpg photo Hlava4.jpg photo Hlava5.jpg

neděle 22. prosince 2013

Week before Xmas

Zdravím vás všechny. Přináším vám shrnutí z posledního týdne před Vánocemi. Až tento týden jsem začala vážně pociťovat vánoční náladu. Ta škola vás dokáže pěkně zaměstnat od hezkých myšlenek. :D Tento týden mi skončila škola a já jsem si mohla aspoň částečně ulevit. Ikdyž mě čeká nějaké to lítání po obchodech a pěkný chaos. Nějak se tím nestresuji a spíš si to užívám. Zbožňuji ty krásně vyzdobené nákupní centra a vůni svařáku z vánočních trhů. 


Avšak nejvíc si v prosincovém období užívám jídlo. Sama o sobě zbožňuji jídlo a ráda si někdy zajdu do nějaké dobré restaurace. Všude jsem viděla spoustu postu s těmi poctivými hamburgery, ale já ještě žádného neměla :D. No musela jsem to napravit a po škole jsem si v jedné hospůdce objednala hovězí burger. Bylo to moc dobré. Určitě vyzkouším i v jiných podnicích. Nevýhoda na tom je, že to celý nestrčím ani do pusy, takže si s tím musím poprat jinak. No po tomhle jsem odcházela jako valící se sud.


Měla jsem v plánu vyrazit do Drážďan, ale Euro je nyní dost drahé a už se to moc ani nevyplatí. Minulý rok jsem tam byla, takže zas příště. Ve čtvrtek jsem si udělala výlet do Prahy. Setkala jsem se se svojí kamarádkou. Šli jsme se projít po vánočních trzích na Staromáku. Avšak všechny stánky nebyly ještě otevřené. Tak jsme se zabavili jinak. Kamarádka mi ukázala jednu z budov filozofické fakulty UK, kde studuje japanologii. Co na to říct, z toho prostředí jsem se cítila náboj vědomostí. :D Mají to tam moc hezký.

Před muzeem voskových figurín

Poté jsem se jí zeptala, zda-li ví kde je korejská restaurace zvaná Mamyfood. Viděla jsem spoustu fotek a už se mi z nich zbíhaly sliny. Našli jsme si lokaci restaurace a měli jsme štěstí, že to bylo blízko Palladia. Ale bloudili jsme snad hodinu, než jsme tu restauraci našli. Jsem ráda, že jsem jí měla po boku, jinak bych jí vůbec nenašla. Pak jsme vlastně zjistili, že jsme bloudili do kolečka a šli jiným směrem. Hlavní je, že jsme dorazili na místo. Mají to na pěkně zapadlém místě.



Přišli jsme tam před otevíračkou, tak jsme si ještě předtím zašli do kavárny. Hezky jsme si popovídali. Kamarádka, ale už pak musela opustit, protože měla ještě školu. Zamířila jsem po kafi do té restaurace.

Ilonka mě věděla, že si ten dort nemám dávat před jídlem :D.


Nejdříve jsem ani nevěděla jak mluvit s personálem. Číšník na mě mluvil anglicky, tak jsem ze sebe něco zkomolila :D.  Chtěla jsem si objednat Samgyeopsal ( vepřový bok, nakrájený na plátky, který si sami ogrilujete), ale to bylo určeno jen pro 2 až více osob. Tak jsem si dala Misosoup a sushi set. Byla jsem překvapená, že mi přinesli předkrm skládaný z kimchi, nudlí, hovězího masa a bramborových koulí. Pak jsem si vzpomněla, že se vlastně v Korei za kimchi neplatí. K sushi mi navíc přinesli polévku. Takže jsem nakonec měla dvě polévky a navíc jsem si k pití objednala colu. 



Jak jsem dopadla? Přítel mi říkává, že by se ze sushi nenajedl. To je žvanil. Já jsem si musela dávat pauzy, abych to vůbec všechno snědla. Pupek mi málem praskl. Poté co jsem dojednala hlavní jídlo. Přinesli mi ke konci sklenku sladkého vína? Opravdu netuším co to bylo, měla jsem se zeptat. Mělo to nasládlou chuť, ale alkoholické to nebylo. Nemohu porovnat s ničím tady. Typická asijská chuť. 



Kromě toho, že jsem se ke konci nemohla vypít ani tu colu. Chtělo se mi skoro zvracet z toho jak jsem byla přecpaná, ale celkově se mi v restauraci líbilo. Personál byl velice příjemný. A všude bylo plno Korejců a nebo jiných cizinců. Navíc to tam nemají, tak drahé jako většina podobných restaurací. 



Poté co jsem procházela znovu po Staromáku, jsem se musela držet, protože to jídlo jsem nemohla ani cítit. Zamířila jsem na metro směrem na Černý most. Celou cestu mi bylo šoufl, ale pak to ustalo a bylo mi zas dobře. Musím říci, že na Čerňáku to mají pěkně špatně značený. Celkem jsem se motala, než jsem našla cestu k OC. Šla jsem tam jen za jedním účelem a to kvůli OOdji. Měla jsem štěstí našla jsem tam přesně to co jsem hledala. Navíc, jsem tam nakoupila i několik dárků. 



Hned co jsem skončila na Černém mostě, tak mi už nezbylo moc času. Stačila jsem se ještě vrátit do Palladia a zajít do parfumerii a hned pak zpátky na Staromák obejít znovu trhy a vyfotit si Stromek. :D Pak jsem zas nemohla najít cestu k metru. Aspoň jsem se prošla po městě. Konečná cesta byla Václavské náměstí, kde už jsem nevnímala okolí a zmizela v podzemí směrem domů. 

Náramně jsem si den užila,  ikdyž jsem zbytek dne prožila sama. Prošla jsem to, co jsem chtěla. Nakoupila jsem si konečně bundu ve slevě, dobře se najedla a pro změnu jsem neměla prázdnou peněženku. Přeji vám také krásné prožití předvánočních dnů. Momentálně je trávím sledováním vánočních filmů v TV. 
Dnes se loučím, tak neviděnou v příštím článku ;)


4 komentáře:

  1. Taky bych chtěla jet na předvánoční výlet do Prahy! Bohužel, už i ta Vídeň je odsuď blíž. :D Oodji? Tam to jdu vybrakovat dneska, kvůli dárkům. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty jsi vlastně z Ostravy viď? Já mám Vídeň daleko :D..do Drážďan mi to zabere asi 2 hodiny..takže to mám celkem přes blok :D. Ale ke všemu potřebuješ peníze, když nejsou tak holt jen sedět doma :D. OOdji jsem si poslední dobou oblíbila :)) určitě tam najdeš to pravé :)

      Vymazat