photo hlava1.jpg photo Hlava2.jpg photo Hlava3.jpg photo Hlava4.jpg photo Hlava5.jpg

pátek 26. prosince 2014

Weihnachtsmarkt in Deutschland

Krásné vánoční svátky přeju. 
Dnes přináším fotky (hromada) z vánočních trhů, které jsem v Německu navštívila. Na tradičních trzích jsem naposledy byla před 2 roky v Drážďanech a minulý rok v Praze. Tentokrát jsem poznala trhy v západním Německu a musím říci, že se od sebe velice liší. Možná jsem tehdy v Drážďanech nedávala pořádně pozor. Stánky tam byly, ale nepřišly mi nějak moc zajímavé. Asi jsem se spíše soustředila na nákupní centra. Nevadí, tento rok jsem viděla trhy ve 4 různých městech (Dortmund, Düsseldorf, Essen a Köln). Spoustu jídla a já bych nejraději snědla všechno.


Düsseldorf
Moje první trhy byly v Düsseldorfu. Musela jsem tam jet vyřizovat nějaké papíry. Bohužel jsem si doma zapomněla fotoaparát, takže jsem toho moc nevyfotila. 



Köln am Rhein
Další zastávkou byl Kolín. Rozhodně se mi toto město líbí víc než samotný Dortmund. Město je bohaté na památky a mnohem zajímavější. Rozhodla jsem se tam jít nakupovat vánoční dárky. Hned co jsem vystoupila z nádraží vykoukl na mě Kölner Dom. Trošku mi to tam připomíná Prahu. Všude plno turistů hlava na hlavě a člověk se nemohl ani pořádně nikam dostat. Mám ve zvyku nakupovat rychlejším tempem, abych si pak mohla oddychnout a sednout si někam na dobré jídlo. V Kolíně to nebylo možné. Sice jsem byla zbrzděná, ale tím jsem se mohla pozastavit nad každým krámkem. V Kolíně mají výborné pekárny. Neodolala jsem a dala jsem si jejich slavné wafle.


 Ježíšku, celý rok jsem byla opravdu moc hodná. :D




Vánoční trhy jsem si nechala na konec. Bohužel jsem si je moc neužila. Bylo tam přecpáno a každý do mě strkal. Musela jsem se prodírat mezi davem než jsem se dostala do středu.




Essen
Za dále jsem navštívila Essen. Už jsem se pomalu chystala jet domů a zrovna z Essen jel autobus přímo do Prahy. Další důvod proč si tam udělat výlet. Navíc cesta z Dortmundu trvá jen 20 minut. Raději vědět dopředu kde nastoupit, než to pár minut před odjezdem hledat jak pitomá. Znám se. Musím říci, že v Essen se mi trhy líbili snad nejvíce. Jelikož tam nebylo tolik lidí. Trhy byly menší, ale dokázala jsem se mnohem víc zorientovat. S výzdobou si dali více záležet než v Dortmundu. Moc mě zaujalo to ruské kolo. Jen škoda, že jsem s sebou neměla žádného partnera. 









Dortmund
Poslední místem se stal Dortmund, jelikož do centra to mám jen kousek. Rozhodla jsem si je nechat těsně před odjezdem. Tady budu více povídat. Začneme stromkem, kterým se Dortmund může pyšnit, protože je největší v celé spolkové zemi. Když jsem ho poprvé viděla, byla jsem okouzlena. Krásně ozdoben a nepředstavoval moc ten vánoční kýč. Pokud vás štvou vymrštěný ceny na takových akcích a máte chuť na pečené kaštany. Koupíte balíček s 5-6 kusy za 50 kč. Tak to se připravte na dvojnásobné ceny u našich německých sousedů. Za malou porci 4 eura a za velké 7 euro. Vánoční trhy už zdaleka nejsou tradiční. Najdete tu i stánky s kebabem a čínskými nudlemi. Tahadlo na vaše peněženky. Takový Glühwein koupíte za 5 euro, přičítají tomu i hrnek. Za vrácení hrnečku vám vrátí polovinu z ceny. Pro Němce je nějakých 5 euro nic. A jaké dobroty si na trzích můžete koupit? Currywurst a Bratwurst najdete snad všude, ale takovou pečenou rybu jsem tam chutnala poprvé. Ikdyž to není nic speciálního. Rybí filet v těstíčku s majonézou nebo česnekovou omáčkou. Němci si potrpí na specialitách z brambor. Např. takový pečený brambor (Backkartoffeln) nakrojený na čtvrtiny a doprostřed prdnutá tuna majonézy. Těch pět nikláků bych za to nedala. Další bramborová pochoutka je Reibkuchen, což jsou obyčejné bramboráky akorát bez majoránky a česneku. Jsou většinou podávány na sladko s moučkovým cukrem nebo jablečným pyré. Avšak na prvním místě stojí Pommes (hranolky) samozřejmě s majolkou. Nechápu jak to můžou jíst tak ve velkým. Mě přitahovaly spíše stánky se sladkým popcornem a mandlemi obalené v cukru.










Tyhle cukrové proužky jsou chuťově stejné jako náš trdelník.












Po tom Glühweinu jsem se dokázala přiopít.  


 Reibkuchen

Někomu ty Vánoce vlezly až moc na mozek.

Pekli jsme vánoční cukroví. Úžasná chuť. Ochutnala jsem už spoustu cukroví, ale žádné se nevyrovnali těm německým placičkám. Vypadá to sice stejně, ale chutná to úplně jinak. Musím poprosit o recept.


Vánoční atmosféra v Německu je opravdu veliká. Lidi snad začali nakupovat už v říjnu. Stromeček byl rozsvícen v listopadu, ale někde jinde Vánoce nebyly. Jsem zvyklá na to, že jsou ozdobené jiné ulice i mimo centrum. Jenže tam to tak nebylo. Pokud jste chtěli cítit tu krásnou vůni a vidět ozdoby museli jste zajet do města. A když tam člověk už je, neodolá trhům. Mají to dobře vymyšlené. Také na Mikuláše jsem žádného Mikuláše neviděla. Škoda

Také jsem si všimla, že Němcům je úplně jedno jestli dárky doručuje Santa nebo Ježíšek. Možná je to tím, že je Německo multikulturní stát. Ve zprávách, v novinách i v denním životě se mluví o Santovi a ještě jsem neslyšela žádný komentář proti americkým Vánocům. Někteří Češi nemůžou Santu ani vystát. Je dobře, že si Češi svého Ježíška chtějí udržet, ale někdy se mi zdají vůči tomu agresivní. Jsou Vánoce, tak proč tolik vzteku? Přitom v Německu je větší procento věřících. Jde možná o pýchu ve svůj národ. Co je české to je dobré :)

Momentálně se válím na gauči a jím bramborový salát a řízky jak se na Česko sluší a patří. Jsem ráda, že jsem se vrátila na svátky domů. Všude dobře doma nejlíp. Škoda, že to tak rychle utíká za chvíly je konec roku. Snad jste si svátky užili v klidu a radosti.


Večeře o štedrý večer

 Večeře o 1. svátek vánoční

Ano moje rodina tak trochu slaví Vánoce, a jestli ještě nějaký nevzdělanec řekne, že jíme jenom rýži, tak mu dám pohlavek (Sranda) :D. O takových oslavách rýži ani nejíme, protože člověk je už plný z těch vedlejších pokrmů. Dobrou chuť všem. Doufám, že jste nabrali pár kil, tak jako já.
Přeju krásný zbytek večera.

2 komentáře:

  1. Krásné fotky, jsem ráda, že si takhle můžu alespoň částečně užít pěknou atmosféru trhů bez toho, abych se tam musela mačkat. Protože davy jsou přesně ten důvod, proč takové akce naživo moc nemusím. Vánoční Vídeň mi například stačila jednou, vícekrát ne, díky ^^'
    P. S. Suprové ponožky :3

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že se ti fotky líbí. Ano, to máš pravdu. Mě ten dav začal už taky štvát. Navíc, jsem si myslela, že Německo je rychlejší stát. Bohužel v těch davech lidi chodili procházkovou chůzí. O tom se ještě pobavíme :). Ve Vídni jsem ještě nebyla, možná někdy příště :)
      Děkuju, mně se líbí všechno co je ve vánočním motivu :)

      Vymazat