photo hlava1.jpg photo Hlava2.jpg photo Hlava3.jpg photo Hlava4.jpg photo Hlava5.jpg

středa 27. ledna 2016

I'm into Kpop again

Jistě jste už někdy slyšeli o hudebním žánru Kpop. Vzpomínáte si na fenomén Gangnam Style, který otřásl celým světem? Víte, že korejský hudební průmysl si vede na 8. příčce světa? Na tak malou zemi to vůbec není špatné. Já tento žánr, poslouchám již nějakou dobu, ale poslední roky jsem se o něj přestala zajímat. Kpop se dá shrnout v pár bodech
  • Dokonalý vzhled
  • Všestranný talent (zpěv, rap, tanec, herecké minimum a sympatický charakter)
  • Vícečlenné skupiny
  • Music Video - (dějová část/taneční část/důraz na obličej) - vysoký kontrast barev
  • Chytlavá melodie a jednoduché texty (láska) 
Podtrženo sečteno. Je to fajn až do té doby, než si uvědomíte, že je to všechno na stejné brdo. Nejlepší jsou na tom asi fanoušci, kteří si kpop zařadili do svých koníčků. Kpopem přímo žijí, neposlouchají pouze jen tu hudbu, ale zajímají se o skupiny jako takové. Znají jména členů, sledují drama a show. Není na tom nic špatného, dokud nezačne válka mezi fanoušky, kteří se hádají kdo ze skupin je lepší. 



Na nějakou dobu jsem tento svět opustila, ale vrátila se do něj, jelikož je to dobrý způsob, jak přestat myslet na zlé věci. 
Koncem listopadu jsem dostala neuvěřitelnou informaci o tom, že přijedou do Prahy 2 kpop skupiny SHINee a Red Velvet. Důvod byl příjezd korejské prezidentky do Prahy, a aby se cítila jako doma. Uspořádalo korejské velvyslanectví tuto kulturní akci. Mnoho lidí si myslelo, že se jedná o žert, jelikož koncert byl nevýdělečný. Lísky byly neprodejné a jediný způsob jak se na koncert dostat, byla včasná přihláška, popřípadě vyhrát lístek v rámci losování. 


Po pravdě organizace byla hrozná. Zúčastnit se mohli země Visegrádské čtyřky tudíž Slovensko, Maďarsko a Polsko. Lístky byly omezené a moje šance na výhru nulová. Posledního kola losování jsem se ani už nezúčastnila. Avšak štěstí se usmálo na mojí kamarádku, která získala 2 lístky a vzala mě s sebou. 


Akce se konala 4. prosince 2015 ve sportovní hale Karlovka Praha 7. 
Ve frontě jsme nečekali ani moc dlouho. Seděli jsme na levé straně od pódia. Nebyli jsme úplně tak blízko, ale místa nebyla špatná. Sál se pomalu začal zaplňovat, ale nepochopila jsem plané řeči ze strany organizátorů, kteří tvrdili, že lístky už nejsou. Přitom prázdných míst tam bylo plno. 

Úryvek: Shinee - View

Fotoaparát jsem si s sebou vzít nemohla. Focení bylo zakázané, ale i tak jsem sem tam udělala nějakou fotku přes mobil. Atmosféra byla úžasná. Jeden ze členů Shinee chyběl, ale i přesto předvedli vynikající výkon. Red Velvet a Shinee odzpívali 3 písničky. Na scéně se též objevili naši české skupiny, které tančí na kpop písně. Koncert trval přibližně hodinu. 


V neposlední řadě se objevila i sama paní prezidentka a učinila proslov. Byla ráda za to, že hudba dokáže tak rozdílné kultury spojit v jednotu. Myslím si, že se skupinám a prezidentce u nás líbilo :). Přeci jen je Praha kouzelná. Zážitek to byl určitě nezapomenutelný. Ráda bych si to zopakovala. Celý večer mi ty písničky nešly z hlavy. 

Cr.: Key's Instagram
Jsem oficiálně zpátky do Kpopu. Yataaa avšak v tom omezeném slova smyslu (smích). Poslední dobou ulétávám po méně slavné skupině Cross Gene. Momentálně mají comeback Noona, You. Check this out :) 

2 komentáře:

  1. Jeeejjjjjj zááávidko. Ja som už tiež dobré roky (dobre, asi len dva či tri) mimo k-popu. Aaacch aká škoda, že mi to uniklo.=(....asi by som aj tak nevyhrala... ale aspoň by som sa zúčastnila. Nádej umiera posledná. =D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No o nic extra nepřicházíš :D, ale někdy samo od času není špatné si něco poslechnout. :) Ta akce byla utajená kvůli těm útokům v Paříži, ale i přesto se to dost rozšířilo. Škoda, protože si myslím, že by jsi se na koncert dostala. :)

      Vymazat