photo hlava1.jpg photo Hlava2.jpg photo Hlava3.jpg photo Hlava4.jpg photo Hlava5.jpg

středa 6. ledna 2016

Little Tokyo in Düsseldorf

Tento článek jsem chtěla zveřejnit již po návratu do Čech, ale doposud se na něj nedostalo. Vím, opakuji se stále dokola, ale Düsseldorf miluji. Chudý fanoušek japonské kultury žijící v Evropě by si neměl nechat návštěvu tohoto města ujít. Nejedná se pouze o japonskou kulturu, ale se setkáním s východem jako takovým.

Immermannstr. Düsseldorf - aufregend-schoen-shoppen.de


Nedaleko hlavního nádraží narazíte na čajový bar BOBOQ originálně z Taiwanu, jejichž specialita je bubble tea. Můžete si vybrat jak chcete mít čaj sladký, podávaný za studena i teplý. Na výběr jsou klasické čaje/klasické čaje s mlékem/čaje s příchutí/yoghurty/ochucená mléka/kávy. Dala jsem si Oolong milk tea a klasický jasmínový čaj. Bubble tea je u nás dělaný z prášku, ten rozdíl šel znát okamžitě. V podniku mají i vlastní pekárnu, kde můžete ochutnat taiwanskou verzi koláčku dorayaki. Během toho čekání si lze přečíst japonský/taiwanský tisk nebo se zapsat v návštěvní knize. 



Máte chuť na nějaké to japonské pečivo. Není žádný problém, jelikož se nedaleko vyskytuje další lokalita, co stojí za zmínku. Zakoupila jsem matcha koláček, který byl plněný černými fazolemi. Pečivo bylo sladké.

Jen pro zajímavost, místní obchodníci neovládají moc dobře němčinu. Umí většinou jen pozdravit, říct kolik co stojí. Takže se opravdu budete cítit jako v Japonsku. 

Abychom tu nemluvili jen o jídle a pití. Zavítáme do EKO Haus - centrum japonské kultury, kde si můžete jít odpočinout. Podívat se na japonskou zahradu a za menší vstupné si prohlédnout tradiční dům. Vedle centra můžete vidět i japonskou školku. V Düsseldorfu se nachází i základní škola pro Japonce, jelikož někteří rodiče usilují o to, aby si jejich potomci ponechaly své kořeny a později znovu ojedli domů. 



Mapa Eko-Hausu - Cr: eko-haus.de
Při vstupu na mě vykoukl tento krásný pohled. První dojem byl přímo dech beroucí. Byla jsem opravdu ráda, že i počasí ten den přispívalo. Nejraději bych se tam okamžitě vrátila. Zastavit čas a nechala se kochat. Někteří lidé do centra chodí jen tak relaxovat a přečíst si knihu. Dokonce se mě jeden pán zeptal: "Vaše první návštěva?" 





Zaplatila jsem si vstupné dovnitř do budovy. Jako student jsem to neměla příliš drahé. Dole v poschodí byla menší výstava japonského umění - to tradiční až po to moderní. Takové manga kresby byly též součástí. Všude bylo plno letáčků na další akce např. promítání japonských filmů. Chtěla jsem se jednoho zúčastnit, ale bohužel se konala až někdy na konci září až říjen. 

Jak už známe z filmů zdě vidíte typický pokoj v japonském domě. Posuvné dveře, uprostřed bývá umístěn nízký stoleček s polštáři s výhledem na zahradu. Nechtěla jsem moc fotit, protože jsem nebyla jistá zda-li se to smí. Japonci si hodně potrpí na čistotu. Do místnosti smíte vstoupit výhradně bez bot - základ slušnosti. Během mé návštěvy se zrovna leštila podlaha. 


Zde vidíte japonský buddhistický oltář butsudan, který je typický pro chrámy, ale lidé ho mívají v domácnostech. Bývá v podobě dřevěné skříňky, která chrání její obsah. Dvířka se otvírají pro náboženské rituály. Tento oltář je asi nespíš určený pro oči návštěvníků. 


Toto místo se mi moc líbilo. V centru vládl klid a atmosféra byla příjemná. Často se tam konají i různé workshopy (např. vyzkoušení si kimona/yukaty). V okolí jsem viděla spoustu maminek s kočárky, jak dohlížejí na své ratolesti. Proč mi to přišlo všechno tak kawaii? 

Vyhládlo vám? Co tak si zajít na ramen? V Düsseldorfu máme hned několik podniků s ramen. Já si tehdy vybrala ramen u Takumiho. V restauraci byl moc milý personál, který vás hned přivítal úklonem. Vybrala jsem si Butatama Ramen, ale nejraději bych se vracela každý den a ochutnala všechny. Němci mají v každém regionu své typické pivo, Japonci zas ramen. Během jídla jste se mohli zaposlouchat do Jpopu, který v restauraci hrál. 

Jejich jídelní lístek

Copak si dát ještě dezert? Není problémem hned vedle najdete kavárnu/cukrárnu, kde vám udělají japonské pancakes nebo nabídnou točenou matcha zmrzlinu. Vždy jsem v anime a manga viděla slavné japonské sněhové dortíky s jahodami. Holt jsem byla až moc přecpaná a více bych toho asi nepozřela, ikdyž to všechno vypadalo tak lákavě. Najdu recept a udělám si to doma sama. (smích)


Cestou zpět jsem narazila na knihkupectví Takagi, kde můžete zakoupit originální japonský tisk. Samozřejmě mi to nedalo a nějaký magazín jsem si musela odnést domů. Rozhodla jsem se pro VIVI. Cena byla asi dvojnásobná než jsou tomu zvyklí domorodci, ale řekla jsem si, vždyť je to jen jedenkrát. Paní prodavačka byla moc přátelská, dokonce jsem ze sebe vykoktala pár slov. 

Časopis má víc jak 300 stran. Otevírá se jako klasická manga. Ikdyž obrázky poměrně převažují, ráda bych si v něm početla, ale do takového levlu asi nikdy nedosáhnu. VIVI číslo 11 pro říjen.


Do módy se vracejí zvonové až široké kalhoty z lehkého materiálu. Plus tartan vzor začíná být velmi HOT. Celou zimu sháním takovéto kabáty, ale v našich obchodech je nemají a pokud ano barvy jsou nudně tmavé. 


Jak už jsem se jednou zmiňovala. Na erasmu jsem chodila na japonštinu. Snažila jsem se do hlavy narvat 5. jazyk, ale bohužel moje hlava další už nepobírala. Za jeden semestr jsme došly k 7 lekci, ale závěrečné testy jsme psali z 8 lekcí. Učili jsme se z knihy "Japanisch, Bitte!". Podle mě byla kniha chaotická a špatně se z ní učilo. Snad to novější vydání je už přehlednější. Moje vysledná známka byla 2,7. No žádná sláva, jelikož moji ambiciózní spolužáci měli při nejhorším známku 1,3. Ostuda!!! Aspoň jsem si vyzkoušela jaké to je, učit se v cizím jazyce cizí jazyk. (smích)  

Vlevo: ukázka z učebnice - Japanisch Bitte - lektion 3, Vpravo: test první část 
Jsem moc vděčná za tyto krásné vzpomínky. ありがとう, 감사합니다, 谢谢 und vielen Dank

Pro dnešek to bude všechno a promiňte za pozdní příspěvek. Snad jste si všichni užili svátky a pořádně si odpočinuli. Přeji dodatečně hodně úspěchů do Nového roku 2016. Budu se snažit, aktivně přispívat na těchto stránkách a rozvíjet je. Děkuji za podporu. 

2 komentáře:

  1. To je nádhera, vůbec jsem nevěděla, že něco takového v Düsseldorfu je! Skvělý tip na výlet :3

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to tam opravdu skvělý :)..doporučuji zhruba okolo dubna, kdy se tam koná Japan Tag :)

      Vymazat