photo hlava1.jpg photo Hlava2.jpg photo Hlava3.jpg photo Hlava4.jpg photo Hlava5.jpg

neděle 18. srpna 2013

Advík 2013

Zdravím vás všechny, dnešní článek se bude týkat festivalové události jménem Advík. Určitě se hodně z vás v létě těší na nějaké hudební festivaly a jiné podobné akce. Tento festival se týká anime a manga. Jestliže někdo z vás netuší o co se jedná, rozhodně si najděte nějaké bližší informace na netu. Vyjde vám spoustu odkazů. Ano tento festival shromažďuje všechny fanoušky (Otaku) anime a manga po celé České republice i na Slovensku. Sice já už se za velkého otaku nepovažuji, ale stále se do tohoto světa ráda podívám. 


Tato akce se koná jednou do roka a to většinou na přelomu července a srpna v Praze. Většinou trvá 4 dny. Za celý rok je těchto podobných akcí více, ale tento patří mezi ty největší, protože přeci jen se to koná o prázdninách. Rozhodně přiláká i skupiny lidí, kteří jsou jen zvědaví a neví nic o anime. Tento festival je velice široký co se týče jeho obsahu. Setkávají se tu i lidé, kteří jsou milovníci online her, fantasy filmů a celkově milovníci asijské kultury. Na této akci máte též možnost se ukázat v podobě své oblíbené postavy z anime neboli zkráceně jedním slovem cosplay. Člověk si pak myslí, že vážně zabloudil do nějaké videohry. Prostě řečeno je to šílený svět.

2008
Já jsem poprvé navštívila Advík v roce 2008. Kdy jsem do toho byla vážně blázen. Byl to snad druhý ročník této akce. Sešlo se nás něco málo přes 900 lidí. Byl to můj první con, kterého jsem se zúčastnila, ale pro mě to byly ty nejbáječnější 4 dny. V programu bylo spíše promítání anime. Takže v jednotlivých místností se promítalo 1 hodinu něco jiného. Co se týče cosplay no...asi jsem byla ještě hodně mladá. Líbilo se mi všechno. Teď když se podívám na fotky musím se jen smát. :D Lidi co netuší co je řasenka mno...


2011
Advíku jsem se z určitých důvodů nemohla zúčastnit 2 roky. Poté co jsem dorazila na Advík 2011, mohla jsem jen žasnout. Všechno bylo tak jiné a zdokonalené. Cosplaye se o hodně zlepšili. Navíc mě nadchly stánky kde prodávaly anime zboží včetně original mangy. Tento rok se anime už nepromítalo. K veřejnému promítání by si organizátoři museli připlatit na právech. I přesto se mi tento ročník moc líbil. Probíhaly přednášky různě o tématech anime a všeho co se s tímto tématem pojí. Nechyběly přednášky o asijské hudbě, na kterých jsem strávila většinu času. Pozor, ten kdo neumí přednášet a mluví jak z chlupatý deky, tak by neměl vůbec přednášet! To pak jen vzdycháte a chcete co nejdřív odejít. Ale většina přednášek byla kvalitní a hltala jsem každé jejich slovo. Na tomto ročníku jsem byla pouze 2 dny, i přesto jsem si to plně užila.



2013
Konečně se dostávám k tomuto roku. Tentokrát jsem se též snažila zapadnout mezi otaku, tak jsem na sebe navlékla outfit do japonského stylu. Fotky outfitu tu budou brzy. Pro tento rok jsem na advík též zavítala jen na 2 dny, protože se advík srážel s ještě jednou akcí. Byl to Czech Hallyu Wave neboli Kpop sraz, na který jsem taky chtěla jít. Na con jsem dorazila se zpožděním, proto jsem půlku dne propásla, ale i tak jsem nešla ten den na žádnou přednášku. Povídala jsem si s kamarádkami a jen koukala na cosplaye. Teď jen můžu říci, že ta úroveň kostýmů je vážně high level. Dá se přirovnávat k těm evropským cosplayerům. Bohužel jsem byla nějak moc líná a moc hodně jsem toho nenafotila. Jsem z toho zklamaná. Mrzí mě, že jsem prošvihla přednášku o Lolitě, která se konala v pozdějších hodinách. Já jsem musela jít dřív domů. Druhý den jsem navštívila tyto přednášky:
  • Korejská street móda - Holky měly štěstí, že vypadaly velice vkusně a hezky, ale jejich přednáška se mi tolik nelíbila. Například se mi nelíbilo, že projížděli fotky z časopisu ELLE a k tomu říkaly o jakou korejskou hvězdu se jedná, ptaly se i poslouchajících, zda-li nevíme kdopak je na fotce. Dafaq? Tohle není přednáška o Kpopu, tak nechápu proč to sem motají. Navíc ELLE se vyslovuje "EL". Holky se snažili přednášku udělat zajímavou tím, že na dvou dívkách předvedly outifty, které celkem frčí v Koreji. Dávám plus, ale ten druhý outfit se mi zdál hodně obyčejný. Prostě červený šortky a k tomu tričko. Pak se zmínily o internetovém obchodu G-market, který je pro nás nejlehčí cestou jak nakoupit korejské oblečení. Holčiny tvrdili o tomto obchodu, že je velice drahý a ne každý si ho může dovolit. Prosím oprava! G-market není tak drahý, jen se v něm musíte umět orientovat. Shrnu to tak, nic nového jsem se nedozvěděla. 
  • Ebay od začátku až do konce - Otaku převážně nakupují přes ebay, když shánějí paruky či kostýmy, tak návod jak nakupovat přijde vhod. Ale tato přednáška toho moc nevysvětlila. Katastrofa! Na holčině šlo vidět, že byla hodně nervozní. Navíc měla problém s power pointem. Mluvila do strany nebo do země a při přepínání stránek si mumlala pro sebe. Mluvila hodně potichu a když někdo něco podotkl, tak většinou přikyvovala hlavou a pak pokračovala ve svém tichém projevu. Měla jsem pevné nervy, že jsem to vydržela až do konce.  Jsem ráda, že já přes ebay nakupovat umím, ale chudáci ti, co o tom nic neví. 
  • NUEST - Jedná se o kpop boyband. Nějak o této skupině nic nevím, jen jsem slyšela dvě písničky, ale proč ne. Tato přednáška nebyla tak hrozná, ale přednášející se vyjadřovala jako malá puberťačka a navíc jí do řeči skákala nějaká její kamarádka. Smála se každé blbosti. Na tuhle její větu nikdy nezapomenu. Ukazovala nějaké video se skupinou a jak jsou hraví. K tomu dodala: "Oni to tak vážně dělají, já za to nemůžu." a k tomu se ještě tak přihlouple smála. 
  • World of teh internetz aneb novinky ze světa meme - Tato přednáška se mi líbila ze všech nejvíc, ikdyž jsem nevěděla o čem přesně je, protože se spíš týkala hodně internetu a počítačových her. Klučina to uměl udělat zábavnou formou a vážně jsem se nenudila. Akorát vedle mě seděla nějaká divná holka, která si mluvila pro sebe a křičela na přednášejícího, když k tomu chtěla něco říct. Taky se tak nahlas smála. 
Nemůžu říct, že se mi tento Advík nelíbil, ale mohl být lepší. Navíc mi tam chyběl stánek s japonským jídlem, který byl v ročníku 2011. Na rozdíl od toho se cosplays vážně povedli to musím uznat. Navíc se tam objevili i muži v ženských outfitech. Viz.: poslední fotka nalevo v horním políčku (květové šaty).





Ne všechny fotky jsou moje, credits to: https://www.facebook.com/advik.cz/photos_albums

Žádné komentáře:

Okomentovat